І (районний) тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»
у номінації «Початкова освіта»
Вчитель: Ярмош Тетяна Петрівна
Клас : 3-А
Урок: літературне читання
Тема:Місто
твоїх друзів. «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» За матеріалами Національної
бібліотеки України для дітей .
Мета:
Ø вдосконалювати вміння правильного свідомого читання;
Ø розширювати знання учнів про бібліотеку;збагачувати
мовлення дітей бібліографічними термінами;
Ø розвивати вміння орієнтуватися в структурі тексту;
Ø уміння розповідати за малюнками;
Ø виховувати інтерес до читання, до книги.
Ø заохочення дітей до систематичного читання шляхом підвищення статусу
читання, як заняття привабливого, корисного, успішного;
Ø підвищення суспільного значення і ролі
бібліотек в процесі соціальної адаптації і набуття , культурної
компетентності дітей.
Обладнання: підручник О.Я. Савченко Літературне читання 3
клас Київ .«Освіта»2013, слайдова презентація до уроку ,наочний матеріал для
роботи в групах : виставка казок народів світу, прислів’я про книгу ,
ілюстрації для оформлення титульної сторінки казок.
Тип уроку: урок
формування умінь і навичок
Хід уроку
I .Організаційний
момент
Добрий день
діти!
Я надіюсь на
плідну співпрацю.
I I . Мотивація навчальної
діяльності.
-Діти пропоную вам відправитися у віртуальну подорож!!!
Куди ми
подорожуватимемо скажете після перегляду відеоролика.
-
Готові? СЛАЙД №1
Куди ми
потрапили? ( до бібліотеки)
А ви
відвідуєте бібліотеки?Шкільні чи
сільські ?
Так!
Підтверждення служить ось це фото де вся
класна родина в бібліотеці
СЛАЙД№ 2
Тож ви
являєтесь - читачами!
СЛАЙД№ 3
Ось і тема нашого уроку: «Бібліотека – затишний дім для зустрічі
читача з книгою»
А мета уроку: розширити ваші знання про бібліотеку,
збагачувати
мовлення новими термінами; заохочувати вас до систематичного читання.
III.Вивчення
нового матеріалу
1. Опрацювання тексту "Бібліотека — затишний дім для зустрічі
читача з книгою".
а). Робота над заголовком.
— Прочитайте
заголовок тексту. З чим тут порівнюється бібліотека?
(затишний дім)
б). Опрацювання першої частини тексту
Читання частини вчителем.
-
Будь ласка відкрийте читанку на с.42. Уважно слідкуйте
за моїм читанням
— Що ви дізналися про походження слова "бібліотека"
СЛАЙД№ 4
в). Словникова робота
СЛАЙД№
5
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем
Шифр
абонемент
каталог
книгозбірня
примірник
читальний зал
бібліотека
книжкова лікарня
бібліотекар
державна бібліотека
.
г) Аналіз змісту
оповідання з елементами вибіркового читання
v Знайдіть другий абзац тексту
— Що називається абонементом? Та з ким можна
порадитися в бібліотеці? Прочитай вголос. Дякую
СЛАЙД №6
v Знайдіть третій абзац тексту
— Прочитайте мовчки перше речення абзацу.
—Так для чого існує читальний зал?Прочитай
СЛАЙД №7
v Знайдіть четвертий абзац тексту .
— Прочитайте з чого складається каталог?Молодці.
СЛАЙД№8
-
В
багатьох сучасних бібліотеках для зручності та швидкості пошуку потрібної
літератури ведеться електронний каталог
СЛАЙД№9
2.Опрацювання
другої частини тексту
А ви хочете
дізнатися яка найбільша дитяча бібліотека в
нашій країні?
Послухайте будь ласка
про неї розповідь
Вчитель читає текст на с. 43
(СЛАЙД відеоряд№10)
-
Де знаходиться найбільша дитяча
бібліотека України? ( в м.Києві)
3.Робота в групах
СЛАЙД
№11
Пропоную
об’єднатися в групи та спробувати себе в ролі бібліотекарів , літераторів та дизайнерів
I.
«Бібліотекарі»
Завдання:Створити
виставку на тему: «Казки народів світу»
II. «Літератори»
Завдання:Відновити
прислів’я
III. «Дизайнери»
Завдання:
Оформити
палітурку книги до казок «Кривенька качечка» та «Кирило Кожум’яка ».
4.Презентація робіт
Молодці. Дякую за роботу. Тепер ці казочки можуть поповнити нашу виставку.
IV. Підсумок уроку
1.Рефлексія
- Скажіть буль ласка
чи сподобався вам урок?
— З якими новими словами сьогодні познайомились?
(абонемент, читальний
зал, каталог, шифр)
—Де знаходиться найбільша дитяча
бібліотека України? ( в місті Києві )
Пам’ятайте
слова Василя Сухомлинського СЛАЙД№ 12
Книга - це могутня зброя.
Розумна, натхненна.
Книга нерідко вирішує
долю людини.
2. Домашнє завдання
Ще раз перечитати
текс на с.42-43
— Завітатайте на сайт Національної
бібліотеки України для дітей Багато
нового і корисного дізнаєтесь на сайті
Та складіть розповідь
про свою улюблену книгу.
А допоможуть вам ось
ці слова
( Використовуючи слова книга цікава, мудра,
пізнавальна, власна, бібліотечна, старовинна, сучасна, охайна, велика, весела,
розкажіть про свою улюблену книгу.)
Я хочу подякувати за урок .Маю надію
що ви всі бережно відноситесь до своїх книжок і тому на згадку про нашу зустріч
дарую вам закладини.
До побачення !!!
Самоаналіз
уроку літературного читання
в 3-А класі
Урок: літературного читання було проведено по темі:
«Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача
з книгою» За матеріалами Національної бібліотеки
України для дітей .
Під час проведення уроку реалізовувалась така
мета:
Ø вдосконалювати вміння правильного свідомого читання
Ø розширювати знання учнів про бібліотеку;збагачувати
мовлення дітей бібліографічними термінами;
Ø розвивати вміння орієнтуватися в структурі тексту;
Ø уміння розповідати за малюнками;
Ø виховувати інтерес до читання,
до книги;
Ø заохочувати дітей до систематичного читання
шляхом підвищення статусу читання, як заняття привабливого, корисного,
успішного;
Ø підвищувати
суспільне значення і роль бібліотек в процесі соціальної адаптації і
набуття культурної компетентності дітей.
Обладнання: підручник О.Я. Савченко Літературне читання 3
клас Київ .«Освіта»2013, слайдова презентація до уроку ,наочний матеріал для
роботи в групах : виставка казок народів світу, прислів’я про книгу ,
ілюстрації для оформлення титульної сторінки казок.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Для
реалізації мети мною були застосовані такі педагогічні технології:
Особистісно-орієнтованого навчання – було створено атмосферу
зацікавленості кожної дитини до роботи.
Медіаосвітня технологія – урок супроводжувався
презентацією в рамках якої діти були
учасниками віртуальної подорожі.
Технологія розвитку критичного мислення- розвивала
здатність до критичного мислення та критичних суджень.
Інтерактивна технологія – учні в групах
виконували колективне завдання.
На уроці
було застосовано такі форми роботи: фронтальна та групова.
Методи роботи: словесні,
наочні, практичні і конкретні : метод конкретної ситуації, метод евристичних питань, метод
емпатії, проблемний та пошуковий.
Принципи навчання
:доступність та активність учнів.
З
метою мотивації навчальної діяльності я використовувала віртуальну подорож. Для
створення комфортної атмосфери були показані фото класної родини на екскурсії в бібліотеку.
Новий матеріал вивчався в процесі співпраці вчителя та самостійної
роботи учнів, яка мала творчо - пошуковий характер.
Види
роботи на уроці відповідали віковим особливостям учнів. Учні були не пасивними
слухачами , а активними учасниками. Використання різних видів
роботи сприяло зниженню втоми учнів в процесі роботи. Використання
наочності та медіаосвітніх технологій дозволили не тільки доступно
викласти новий матеріал але й закріпити його.
На уроці проводилась робота по формуванню
соціальної компетентності, так як я працюю над науково методичною проблемою : «Формування соціальної
компетентності молодших школярів у процесі вивчення загальнонавчальних дисциплін», в процесі уроку формувались
такі соціальні показники:
· приймання
соціальних правил і норм;
·
гнучко поводитися з партнерами
по спілкуванню;
·
вміти вислуховувати ,
погоджуватися, домовлятися:
· виявляти
толерантність, емпатію, здатність співчувати.
На етапі рефлексії з’ясувала осмислення учнями того, що зроблено на уроці.
Домашнє завдання було задане для розвитку
творчості та асоціативного осмислення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий